Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wysokie Mazowieckie

• 018_obiekt.jpg
  • 019_obiekt.jpg

Żegnaj lato na rok

utwStudenci UTW i 6 osób z Polskiego Związku Niewidomych O/ Podlaski w Wysokiem Mazowieckiem w dniach od 04 - 12. 09 2020 r. odprowadzali mijające lato na rok. Zebrało się nas 48 osób z maskami na twarzy, z odkażaczami do rąk. Rok trudny, nietypowy wśród słabnącej i nasilającej się pandemii korona wirusa. Słońce jeszcze letnio wszystkich witało. Niebo błękitne, bez żadnej chmurki zapowiadało piękny dzień na podróż. Przed nami nadmorska miejscowość Pogorzelica. Podróż była spokojna. Troszkę śpiewano, rozmowy. Wszyscy się znają mniej lub więcej, jak w rodzinie. Na miejsce dotarliśmy w porze kolacji 04. 09. 2020 r.

Pogorzelica – to miejscowość w lesie sosnowym. Zapach igliwia i żywicy zmieszany z morskim powietrzem tworzą specyficzny mikroklimat zdrowotny z dala od nadmiaru gwaru. Zamieszkaliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym „Komandor” w domkach 2 i 3 osobowych. Obfitość potraw na kolacji zapowiadała dobrze. Gdy żołądek będzie zadowolony to i reszta. Zaraz po kolacji pobiegliśmy przywitać się z Bałtykiem. Przywitało nas spokojnie morze.

05.09.2020 r.Toaleta, śniadanie o godz. 8.00 równie bogate jak kolacja – sałatki, przystawki, wędliny, zupy mleczne – do wyboru i w dowolnych ilościach. Po dobrym śniadaniu spacer nad morze. Małe białe grzywy przemykały się na jego falach od czasu do czasu. Po obiedzie byliśmy świadkami ślubu gości naszego ośrodka. Nam również humory dopisywały. Nasi małżonkowie Marysia z Kazikiem z prawie 60 letnim szczęśliwym stażem małżeńskim przeszli przez bramę szczęścia – szlaban. Samotne trochę zazdrościły. Takie jest życie, nie jednakowe dla wszystkich.

06.09.2020 r. Niedziela. Dysponujemy dziś czasem wolnym, jak komu wygodniej. Na świeżą rybkę do sąsiedniej miejscowości, byli i tacy, którzy znaleźli gdzieś niedaleko kościół. Pod wieczór prawie wszyscy studenci udali się nad morze. Zachody słońca najpiękniejsze to te nad morzem. Dziś ono jak słodki malec przed zaśnięciem naciągało na siebie kołderkę z chmur i chmurek, zanim się utuliło. Niektórym wyszły piękne fotki z tego zdarzenia, o czym świadczą komentarze i polubienia na FB. Natomiast morze jakieś niezadowolone, głośniejsze niż w poprzednich dniach i wdzierało się daleko na plażę jakby miało nas dosyć i mówiło zabierajcie się stąd.

07.09.2020 r. Po śniadaniu gimnastyka z podkładem muzycznym. Wyciszanie relaksacyjne prowadzona przez animatorkę ośrodka. Wieczorem mieliśmy ognisko z akcentami ruchu i gimnastyki prowadzonej przez animatorki. Byliśmy w tej uprzywilejowanej sytuacji, że mieliśmy swojego muzyka. Był z nami kol. Jurek Nowicki z akordeonem. Wieczorki mieliśmy co wieczór. Dziś imieniny -Reginy. Wśród nas były dwie. I impreza z intencją imieninową była. Było 100 lat, cukierki i zawracanie głowy nogami. Jurek chętnie przygrywał. Gorąca herbata w pokojach była wypijana. Wieczory były chłodne.

08.09. 2020 r. Jedziemy dziś do Niechorza.Grzegorz Gardyszewski – nasz kierowca był cały czas z nami, chętny do wykonywania przewozów w miejsca, które wymyśliliśmy. Niechorze do 1945 r niemiecka wioska rybacka w gminie Rewal. W 1946 r. powołano Komendę Poligonową nr 3. w ramach Obrony Przeciwlotniczej . Byliśmy w latarni morskiej, skąd rozciąga się piękny widok na plażę i przystań rybacką . W dalszej kolejności przed nami Rewal. Od 1945 r. polska wieś z małą bazą rybacką, wcześniej niemiecka . W Rewalu zwiedzaliśmy Park Wieloryba, ze sztucznie zrobionymi okazami ryb z przewodnikiem K. Wargulewskim z Bielska Podlaskiego, mającym rodzinę w naszych Osipach . Świat jest wielki dopóki nie zaczniemy rozmawiać ze sobą.

09.09.2020 r. W tym dniu jedziemy po śniadaniu do Kołobrzegu odległego o około 70 km od naszej Pogorzelicy. Statkiem Santa Maria wypłynęliśmy w rejs po Morzu Bałtyckim. Znalazły się na nim oprócz nas wszystkie pokolenia do małych dzieci włącznie. Troszkę bujało i wiało, ale wszyscy sądząc po wyrazach twarzy byli zadowoleni. Od 75 lat większość leżących tu miejscowości wcześniej niemieckich teraz są nasze . Ładne tereny zielone i piękne miasta. Kołobrzeskie nad-morze zatrzymywało.

10.09. 2020 r. Kolejką do Trzesącza. Wokół soczysta zieleń, bez jesiennych oznak. Nie widać tu kapliczek ze świątkami takich jak u nas na Podlasiu. Przy skrzyżowaniach dróg spotyka się zadbane krzyże. Byliśmy na dwupoziomowym molo, obejrzeliśmy stare mury obronne. Popróbowaliśmy świeżych ryb, gofry dobre były.

11.09.2020 r. Dzień dla siebie. Jutro wyjeżdżamy. Pożegnanie z morzem. Aż żal wyjeżdżać. Było spokojne,takie ułożone. Ciepło. Bałtyk upoważnił słońce do buziaków, aż policzki się niektórym zaróżowiły. Wieczorem spotkanie pożegnalne z muzyką kol. Jurka Nowickiego. Pani Prezes podziękowała p. kierownik Ośrodka „Komandor" za nasz miły pobyt. My z kolei złożyliśmy podziękowania p. Prezes Maryli Kaczanowicz, Danusi i Jurkowi Nowickim za zorganizowanie już po raz kolejny wypoczynku i jego oprawę muzyczną dla studentów UTW.

12.09.2020 r. Podróż z powrotem po śniadaniu i z tęsknotą za domem. Gdzie lepiej jak nie w nim, jaki by nie był. O 20.30 szczęśliwie byliśmy w Wysokiem Mazowieckiem.

Życie mamy jedno, przeżyjmy je nie prześpijmy. Cieszmy się każdą chwilą. Skąd wiadomo,że jutro do nas przyjdzie. Do podobnych przeżyć za rok

Relacja : Cecylia Dąbrowska

Fotografie : Zbyszek Kaczanowicz

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska ŁFS LGD  PLIS  seniordokumenty Bezpieczny internetzwiązekBiznes

Urząd Miasta Wysokie Mazowieckie, ul. Ludowa 15, 18-200 Wysokie Mazowieckie
tel.:  862752592  fax:  862752593                  NIP:    7221002509    REGON:  450010671
Nr rachunku bankowego:    27 1020 1332 0000 1102 0037 5535    IBAN:  PL27102013320000110200375535    SWIFT:  BPKOPLPW